Pengedar Sah Shaklee kawasan Jasin / Durian Tunggal / Tangkak..
Pm / Wasup : 019-7407001
SID : 1177376
http://mommykinthehouse.blogspot.com/
Pengedar barangan Al-Haddah Marketing Sdn.Bhd.

Wednesday 24 December 2014

Set Penyusuan Shaklee

Assalamualaikum w.b.t

Hari ini aku nak sambung cerita tentang set penyusuan shaklee. Sambungan daripada entry yang lalu Pengalaman Munyusukan Baby. Alhamdulillah dah 7 bulan aku menyusukan baby ku. Syukur yaAllah kerana Engkau luaskan rezeki anakku.

Sebenarnya sejak mengandung lagi aku dah berangan-angan nak makan set menyusu shaklee setelah aku baca banyak blog2 tentang dunia penyusuan. Setiap hari aku membaca dan terus membaca untuk menambahkan ilmu penyusuan. Teruja bila lihat dan baca pengalaman ibu-ibu yang berjaya menyusukan bayi mereka sehingga bayi berusia 2 tahun. Mampukah aku?? Perjalanan penyusuanku masih jauh lagi. Tetapi berbekalkan ilmu dan semangat yang tinggi dalam diri,aku yakin aku boleh melakukannya..InsyaAllah..

Di akhir usia kandungan ku, aku telah kumpulkan vitamin shaklee untuk aku berpantang dan juga untuk aku menyusukan. Syukur pada-Mu ya-Allah, Engkau pemberi rezeki kepada hamba-Mu. Jadi sebelum bersalin dapatlah aku melengkapkan set Penyusuan Shaklee yang aku yakini.

                                                  Set Penyusuan Optimum Shaklee.
 Inilah set penyusuan yang aku amalkan sehingga sekarang. Alhamdulillah walaupun taklah sepeti ais stok susu buat anakku, tetapi masih cukup buat anakku menyusu sehingga sekarang. Aku bukanlah orang yang dilahirkan dengan susu ibu yang banyak. Tetapi aku berusaha keras mengamalkan tips2 untuk menambah susu badan selain dari consume vitamin diatas.

Alhamdulillah, semenjak aku mengamalkan vitamin ini, perubahan terasa dalam diriku. Badan terasa bertenaga walaupun setiap malam berjaga menyusukan anak. . Walaupun sibuk dengan aktiviti seharian bersama 2 orang hero, sehingga malam aku masih bertenaga. Kulit juga terasa lembap berbanding sebelumnya. Syukur yaAllah atas segala anugerahmu.

So aku kongsikan sikit tentang set penyusuan ni.
Set Penyusuan Optimum Terdiri daripada:
1) ESP (Protein Isolate Powder)
    ~ membekalkan protein kepada ibu dan susu yang diberi kepada bayi.
2) Alfalfa Complex
    ~ bertindak sebagai milk booster.
3) Vitalea
    ~ membekalkan mineral yang diperlukan kepada ibu.
    ~ membantu ibu sentiasa cergas, sihat dan bertenaga.
4) Vitamin C Plus
    ~ sebagai antioksidan dan meningkatkan sistem imunisasi.
    ~ penjagaan kulit.
5) Vitamin B complex
   ~ meredakan stress.
   ~ meningkatkan metabolisme badan
   ~ menyokong sistem saraf
6) Osteomatrix
   ~ membekalkan kalsium kepada ibu yang menyusukan.

Set ini mampu meningkatkan susu badan dengan syarat ibu haruslah mematuhi peraturan mengepam, minum air secukupnya serta mengambil makanan yang seimbang.

Sekian sahaja perkongsian pengalaman untuk kali ini.

Jika ada yang berminat boleh sms/wasup saya,Khai di 019-7407001.

No comments:

Post a Comment